2020 Digital Predictions

At the beginning of a new decade one of our strategists, Olly Wright,  peers into the tea leaves of technology and prognosticates. Here are his predictions. Instagram’s looking great Instagram has become the de facto public platform for millenials and Gen-Z, and the brands that court them. It helped create the youngest self-made billionaire, Kylie […]

Emakina Strategic Solution Partner van Salesforce Commerce Cloud

Emakina kondigt met trots aan dat het zich de eerste Europese Strategic Solution Partner bij het Salesforce Commerce Cloud Partner Program mag noemen. Met deze benoeming bevestigt Salesforce de positie van Emakina als top level partner. De nominatie is gebaseerd op het aantal en de kwaliteit van Commerce Cloud projecten en het geavanceerde kennis- en […]

Emakina wint Kentico Site Of The Year Award met Segway Europe

Goed nieuws: het platform dat Emakina ontwikkelde voor Segway Europe is uitgeroepen tot de “2016 Kentico Consumer Goods Site of the Year”. Een grote eer, want de Kentico Site of the Year wordt door de jury uit honderden inzendingen genomineerd en vervolgens verkozen door de internationale Kentico community. Segway is on a roll Om de […]

Strategische samenwerking met Asiance versterkt Emakina’s positie in Azië

Digitale marktleiders bouwen bruggen tussen Azië en Europa Emakina, een onafhankelijke groep en Europees marktleider in digitale communicatie, en zijn Aziatische tegenhanger Asiance, met hoofdkwartier in Seoul, gaan een internationaal strategisch verbond aan. Een samenwerking die niet alleen de kwaliteit van hun service, maar ook het bereik van hun internationale klantenbestand vergroot. Als pioniers in […]

Vijf trends voor het aanjagen van service innovatie

Customer experience management, klantgericht denken, de klant centraal, CRM… De stem van de klant zoemt harder dan ooit in de oren van ons marketeers. Logisch ook, consumenten zijn meer dan ooit empowered om hun zin door te drijven en nieuwerwetse merken (Amazon, Uber, eBay) scheppen nieuwe standaarden en verwachtingen die ervoor zorgen dat consumenten niet […]

Why replacing humans with computers might be bad for business

By Olly Wright How effective is digital advertising, really? Doubts are growing within the marketing mainstream about the overall effectiveness of digital advertising. In particular the advertising services provided by the market leaders Google and Facebook. As a test, Proctor & Gamble cut $100 million of their digital advertising budget in Q2 of 2017. The CPG-giant […]

Emakina wint 17 Communicator Awards

Emakina scoort zeer goed op de 2017 Communicator Awards. De Emakina Group wordt door de jury maar liefst 17 maal beloond. Parrot wint twee Excellence Awards en in totaal worden er vijftien Awards of Distinction uitgereikt. De website van Philip Morris International, en de commerce-platformen voor Floris van Bommel, McGregor, Segway Europe en Wolford vallen […]

Emakina.NL benoemt Sjoerd van Gelderen en Seth van der Maas tot co-MD’s

Geert Rietbergen draagt op 1 januari 2017 de leiding van Emakina.NL over aan twee huidige directieleden. Hij gaat als Executive VP Asia Pacific de activiteiten van Emakina Group verder ontwikkelen in Azië. CCO Sjoerd van Gelderen en CTO Seth van der Maas worden co-managing directors van Emakina.NL. Sjoerd zal zich focussen op commerciële activiteiten, terwijl […]

Emakina / Things: Welcome to the next level of connected objects

We asked Michael Totta, Head of Emakina / Things, well, “How are things?”. His answer was a stream of ideas and insights, energetically introducing his business of connected objects. MTO: “The team works at the frontier of new technology, where creativity and digital meet innovation. From smart homes, cars, and other means of transport to […]

Emakina.NL viert opening pand op Danzigerkade Amsterdam

Vanaf deze week heeft Emakina.NL intrede gemaakt in een nieuw pand in het Westelijk havengebied in Amsterdam. Dedato Ontwerpers en Architecten is verantwoordelijk voor het ontwerp van het gouden pand aan de Danzigerkade 4. Met ruim 130 medewerkers kunnen we vanaf nu genieten van een waanzinnig uitzicht over de Amsterdamse Houthavens. Mede door de toename […]

Cocktails, Magic Mirrors en een luisterend oor tijdens de Emakina Alexa Hackaton

“Alexa, mix me a Fuzzy Navel please” Alexa, Amazon’s  spraakgestuurde virtuele assistent, kent al zo’n 7 duizend extern ontwikkelde integraties. Volgens Amazon zijn inmiddels tienduizenden ontwikkelaars bezig om deze lijst met zogeheten ‘skills’ voor Alexa uit te bouwen. Met zo’n ‘skill’ kun je Alexa van alles  laten doen, zoals het voorlezen van recepten of het […]

Pro Skydiver Jokke Sommer Impressed by First Virtual Flight

Pro Skydiver Joakim AKA Jokke Sommer is one of the best and most experienced skydivers in the world. So, no wonder Cédric Artiges of Emakina/ Applications was excited when this world star visited Emakina’s stand at the Créa Digital Day in Geneva to try out the virtual Wingsuit, created by his team. Together with Arnaud […]

Emakina neemt Oostenrijks agentschap diamond:dogs over

Emakina kondigt de volledige overname aan van diamond:dogs, een leidinggevend Oostenrijks agentschap op het vlak van digitale full-service communicatie. De onafhankelijke Europese groep van digitale agentschappen zet in op groei en versterkt hiermee zijn positie als sterke innovatieve speler op de Centraal-Europese DACH-markt. Gerhard Handler, CEO van diamond:dogs|group, kijkt uit naar nieuwe groei binnen de […]

Burn your bridges: focus on Kodakisation, not Uberisation

Uberisation is the result of a lack of reflection on markets, business models and experiences made possible by digital. It is a lack of innovation, related to products, business models, technology and services. Kodakisation is fear of burning your bridges. It is the fear of transformation, pushing you to stay in the logic of taking small steps. Once you have concluded your reflection on positioning, experience and business models, it still takes courage to burn your bridges to start afresh. To leave behind what you are, to be able to become what you can be. And this is by far the most difficult phase.

Next Page »