Geef uw advies
April 1, 2016

Emakina werkt samen met IBM rond klantenervaring en cognitieve computing

Posted by Luc Malcorps

Het full-service digitaal transformation agency Emakina kondigt een uniek en strategisch partnerschap aan met IBM. Emakina ontwikkelt hiermee zijn dienstenaanbod rond de IBM-oplossingen gericht op cognitieve systemen en voorspellende marketing (predictive customer intelligence). Emakina is met dit akkoord een van de eerste Europese digitale agentschappen dat zijn teams certificeert voor cognitieve technologieën en klantenervaring van IBM.

Emakina_IBM_590

 Emakina, een natuurlijke IBM-partner in Europa
Emakina is een leidinggevend onafhankelijk digitaal full-service agency in Europa. Het is pionier op het vlak van implementatie van nieuwe technologieën voor merkervaringen. In het DNA van Emakina staat al van bij zijn oprichting het structureel integreren van nieuwe technologieën bij klanten en partners. Zo konden zij ten volle profiteren van de mogelijkheden geboden door technologische doorbraken, op het gebied van digitale innovatie, geconnecteerde objecten,….

Emakina begeleidt zijn klanten van strategie tot uitvoering bij hun digitale transformatie. Het verruimt met deze samenwerking verder zijn dienstenportefeuille en stelt de integratie voor van de IBM-technologieën op het vlak van artificieel cognitieve systemen, voorspellende analyse en live beheer van het consumentengedrag.

Cognitieve systemen en gegevensanalyse, centraal bij de klantervaring van morgen
Emakina is expert in merkervaringen en zal zijn klanten de analytische mogelijkheden van Watson aanbieden. Dit cognitief systeem van IBM kan subtiele woordspelingen, dubbelzinnigheden en ironie vatten. Cognitieve technologieën kunnen bij toepassing in commerce bijvoorbeeld in een natuurlijke taal antwoorden op alle vragen van klanten. Zo worden hun verwachtingen beter ingelost en wordt een meer gepaste oplossing geboden.

De indrukwekkende ontwikkeling van rekenkracht laat vandaag toe om data te beheren en ze in voorspellende analyses om te zetten. Zo kan het inzicht in gebruikers sterk worden verrijkt en omgezet worden in voorspellende analyses.

Emakina kondigt een ‘powered by IBM Tealeaf’-dienstenaanbod voor klantenbinding aan. Hiermee wordt de online klantenervaring zowel op het web als mobiel gemonitord en geoptimaliseerd. Met dit instrument voor online-beheer van klantenervaringen kan men het gedrag van internetgebruikers scherp analyseren, remmende punten op digitale platformen opsporen, de economische impact meten en ze in real time verbeteren, om zo de conversie en getrouwheid van de klant te verhogen.

Volgens Forrester Research zorgt de integratie
van IBM Tealeaf-technologieën systematisch
voor een toename van de omzet met minstens 5%.

Emakina_IBM_Watson

IBM verbindt zich ook aan het Brand Experience Score© onderzoek van Emakina
IBM wordt eveneens officiële partner en sponsor van Emakina’s Brand Experience Score©, een onderzoeksproject voor sectoren, geleid door Emakina.FR. Deze barometers werden in 2014 gelanceerd en steunen op de unieke Brand Experience Platform©-methode, door Emakina op punt gesteld na twee jaar onderzoek en ontwikkeling. Ze laat een wetenschappelijke beoordeling van de merkperformantie toe, niet alleen gebaseerd op de communicatiekracht van reclame, maar ook op de scores van gebruikerservaringen.

Manuel Diaz, voorzitter van EMAKINA.FR: “Wij zijn bijzonder trots om IBM tot onze strategische partners te rekenen. Emakina en IBM versterken zo samen hun positie rond gebruikerservaringen, door merken de meest geavanceerde technologieën aan te bieden. Zo kunnen zij hun digitale transformatie rijker maken en hun potentieel voor klantenconversie verhogen.” »

Meer weten over IBM Tealeaf? Kijk dan alvast even naar deze video!

 

Comments are closed.