01/07/2014

Emakina neemt het Parijse agentschap Toy Agency over en versterkt zijn creatieve en publicitaire slagkracht

Author: Leon

Emakina Group kondigt vandaag aan dat zijn dochteronderneming Emakina.FR voor 100% de aandelen verwerft van het creatief digitaal agentschap Toy Agency, gevestigd in Parijs. De Franse afdeling van de groep, onder leiding van Manuel Diaz, versterkt hiermee zijn creatief  team en vergroot zijn reclame‐expertise.

Emakina_TOY

Emakina Group verwerft via zijn dochteronderneming Emakina.FR een belang van 100% in Toy Agency. De investering verloopt voor EUR 700.000 in contanten (inbegrepen EUR 500.000, afhankelijk van de prestaties van Toy Agency in 2014), waaraan jaarlijkse bonussen op basis van prestaties kunnen worden toegevoegd in 2015, 2016 en 2017.

De jaaromzet van Toy Agency in 2013 bedroeg EUR 1.200.000. De overname zal naar verwachting een positief financiëel effect hebben op de geconsolideerde EBITDA (bedrijfsresultaat voor afschrijvingen) van Emakina Group, in de tweede helft van 2014.

Met de komst van Toy Agentschap in de Emakina–‐familie versterkt de groep nogmaals zijn expertise, vooral op het gebied van strategie en creatieve reclame, ontworpen voor de digitale wereld. Nicolas de Dampierre, oprichter van Toy Agency treedt toe tot het bestuur van Emakina. FR en neemt de leiding van het creatieve team in Frankrijk.

De overname past in het kader van de continuïteit van het Europese uitbreidingsplan dat de Emakina Group meer dan zeven jaar geleden begon bij de beursintroductie van de groep op Alternext van Euronext Brussel. Zij is onderworpen aan de garantievoorwaarden en validatie gebruikelijk bij dit soort transacties.

Manuel Diaz, President van Emakina in Frankrijk bevestigt: “Reclame en de digitale wereld zijn niet langer twee aparte domeinen; rijke multimediale ervaringen beleef je tegenwoordig overal. In onze wereld is communicatie complex en multidimensioneel en ze verloopt in real time. Dankzij de overname van Toy Agency vergroten we onze slagkracht om onze klanten een uiterst creatieve globale aanpak te bieden, gericht op de leefwereld van de consument, zowel digitaal als elders. Deze overname toont ons engagement om zowel te investeren in creatie als in technologie, die beiden essentiële ingrediënten zijn voor effectieve communicatie in de 21ste eeuw”.

Nicolas de Dampierre, oprichter van Toy Agency, spreekt enthousiast over dit huwelijk: “We zijn zeer blij met dit samengaan met Emakina. Het is één van de belangrijkste onafhankelijke Europese bureaus, die naadloos alle aspecten van digitale communicatie integreert, van creatieve ideeën tot volledige technologische ontwikkeling. De expertise van Emakina is indrukwekkend: strategische consultancy, winnen en behouden van klanten, opbouwen en beheren van communities, gamification, websites, e‐commerce‐toepassingen en  mobiele platformen. Dit is het begin van een geweldig nieuw avontuur!”.

gallery image