31/08/2010

Yunomi wint de grootste onderscheiding op de Interactive Media Awards

Author: Gabri

De internationale jury van de IMA bekroonde Yunomi met maar liefst 480 van de in totaal 500 te winnen punten, waarmee Yunomi de ‘Best in Class Award’ won in de categorie ‘Community’. Deze prijs werd eerder toegekend aan Facebook.

In het continu veranderende medialandschap wordt het steeds moeilijker om een duurzame relatie met de doelgroep op te bouwen. Daarom introduceerde Unilever Benelux een multi-brand community platform waarmee op basis van relatiemarketing wordt gebouwd aan trouwe klantrelaties in de Benelux.

Emakina ontwikkelde dit multi-nationale platform door en voor vrouwen: elke vrouw kan zelf haar steentje bijdragen. Het belangrijkste onderdeel van Yunomi is de online community waar vrouwen ontroerende, interessante en inspirerende  verhalen kunnen lezen of zelf schrijven. Ze kunnen er ook persoonlijke ervaringen, recepten en praktische tips uitwisselen. Uniek aan Yunomi is dat de leden worden beloond voor hun deelname: door actief te zijn (artikels schrijven, reacties posten,…) sparen ze Nomi’s die ze elk kwartaal kunnen inwisselen voor een leuke prijs. In de dagelijkse rubriek ‘Vrouw van de dag’ deelt een lid haar persoonlijk verhaal met alle Yunomi-leden uit Nederland of België.

De Interactive Media Awards worden elk jaar in de Verenigde Staten georganiseerd en bekronen de meest creatieve internetcampagnes ter wereld.

gallery image